jueves, 5 de septiembre de 2013

Les Cançons en català

Les cançons

VALSET: Una cançó per sentir. Per recordar allò que encara no ha passat. Per desitjar el que hauria de passar cada dia.

AQUESTA NOIA: Un Sr de cabells ja blancs s’enamora d’una noia. Molts anys els separen, molts costums, molts hàbits. D’entrada, a ella li sobren les hores: i el conta els minuts com un avar, mentre se li esvaeixen els segons del seu dia, sempre curt...

ELLA ÉS BALLARINA... i jo sóc funcionari: el nostre amor és preciós, però els horaris... no ens combinen. Quan ella abaixa el teló, jo estic obrint l’oficina

BASTIDORS: Els bastidors dels teatres amaguen moltes històries. Chico va compondre aquesta cançó per Cauby Peixoto, un famós cantant gai dels anys 50, d’aquells que havien d’ocultar-ho tot.

CANVI PETIT: La Separació: això és teu, això és meu, això t’ho quedes... M’emporto la rancúnia, el dolor, la venjança. Et deixo els llençols amb les taques d’amor.

DE TOTES LES MANERES D’ESTIMAR... ja ens hem estimat amb totes les paraules fetes per ferir. Però  ara... treu les ungles que em claves al cor, que arriba l’estiu i ja em batega boig i viu.

DONES D’ATENES
Tot el patiment secular de les dones, en aquesta exhortació (irònica, per si algú no ho sap veure) a què se les prengui com a exemple.

LÍGIA:
Homenatge a Tom Jobim, el gran compositor del Brasil, amb qui el Chico hi ha col·laborat  molts cops.  Cançó “de praia”, com diu l’Euclydes. L’amor està, sempre, fet de dubtes.

TATUATGE:
L’amor profund i desesperant d'una dona. A moltes cançons d’en Chico parlen les dones. Vol ser un tatuatge en la pell del seu amor.

TEMPS
A més de ser un gran instrumentista, l’Euclydes és un excel·lent compositor. No podia estar sense cantar aquesta cançó que ha fet dedicada al Temps. Profunda, sensible. Com ell.

NOTA SOBRE LA GRAVACIÓ:
SERGI DANTÍ: veu, versions, arranjaments
EUCLYDES MATTOS (guitarres i arranjaments)
PABLO GIMÉNEZ (flautes)
ORIOL GONZALEZ (baix)
DANIEL LEVY (bateria)
Tècnic de so: PERE HERNÁNDEZ
Supervisió literària: ROSA GASULL

No hay comentarios:

Publicar un comentario